onsdag 18 april 2012

Diktafonen

Diktafon - vad är det?
jag plockade fram vår diktafon igår och alla undrade vad det var för något. Den här använder man för att spela in ljud med. Vi ska använda den vid gruppdiskussioner så att jag inte missar något som ni säger eller berättar för de andra i gruppen.På det här sättet kan jag slappna av och vara mer delaktig vid era redovisningar och efter lektionen i lugn och ro lyssna och anteckna vem som sagt vad. det är riktigt bra faktiskt. Jag har använt den vid redovisningar i Teknik och i efterhand kunnat sitta med era matriser och prickat av vad ni har fått med och hur ni hart fört resonemang exempelvis.
Det blev lite jobbigt när jag lät diktafonen ligga vid en grupp i det vanliga praktiska arbetet i klassrummet, 2 timmar bank och brak. Ljudnivån är ganska hög vilket gör att pratnivån också dras upp. Efter lektionerna skulle jag sätta mig och lyssna genom allt en gång till. Det var för mycket! 4 timmar istället för 2....det blir till att tänka om till nästa gång. Men bra är det i alla fall.

Inga kommentarer: